Veelgestelde vragen

Hoe activeer ik het portaal?

U activeert het portaal zelf. Hiervoor heeft u uw geboortedatum nodig en een activatiecode die u heeft ontvangen van uw begeleider bij MindUp. Tijdens het activeren op mijnmindup.nl wordt u namelijk gevraagd naar deze unieke activatiecode en uw geboortedatum. Daarna kunt u uw eigen e-mailadres, uw mobiele nummer en een wachtwoord invoeren.

Hebben alle cliënten van MindUp toegang tot het portaal?

Nee, niet iedere cliënt heeft automatisch toegang tot het portaal. U heeft echter wel altijd recht op inzage in uw dossier. Het is aan de begeleider en zijn team om hier een weloverwogen keuze in te maken. Er zijn ook cliënten die ervoor kiezen om geen gebruik van het portaal te maken.

Wat kunt u in het portaal doen?

Met ons cliëntenportaal krijgt u inzage in uw dossier. Hierin vindt u onder andere de volgende informatie:

  • Uw rehabilitatieplan
  • Rapportages van uw begeleiding
  • Brieven die u van MindUp ontvangt

Via het portaal kunt u contact opnemen met uw begeleider buiten de afspraken om. Dit alles werkt via één toegankelijke beveiligde omgeving, waar u overal via internet toegang tot heeft. In de toekomst biedt het portaal toegang tot verschillende hulpprogramma’s, die u bijvoorbeeld helpen om een gezonde en bewuste levensstijl op te bouwen. Voor sommige cliënten zijn enkele van deze modules al beschikbaar. Uw begeleider informeert u wanneer deze modules ook voor u beschikbaar zijn.

Kan ik ook ook berichten en documenten versturen via het portaal?

U kunt berichten versturen naar uw begeleider. Het grote voordeel hiervan is dat dit gebeurt in een veilige omgeving. Ook kunt u een bijlage meesturen. Het bericht is alleen toegankelijk voor de geadresseerde begeleider.

Krijg ik ook een notificatie wanneer ik iets wijzig in het portaal?

Op de homepagina staat naast ‘postvak’ een cirkel met daarin het aantal nieuwe berichten. Ook krijgt u een melding in uw mailbox.

Welke afspraken zijn er zichtbaar in de Agenda functie?

Alleen uw eigen gemaakte afspraken zijn zichtbaar.

Kan ik ook beeldbellen via het portaal?

Nee, dat kan (nog) niet. We zijn bezig om dit zo spoedig mogelijk toe te voegen aan het portaal.

Is er een soort Helpdesk om problemen met het portaal op te lossen?

Als u vragen heeft over de functionaliteit van het portaal dan kunt u bij uw begeleider terecht.

Wat voor berichten kan ik sturen via het portaal?

Dit stemt u af samen met uw begeleider. Het portaal is niet bedoeld om afspraken te wijzigen of voor crisissituaties.

Kan ik in verschillende portalen als ik bij meerdere instanties betrokken ben?

Bent u naast uw begeleiding bij MindUp ook in behandeling bij GGZ Friesland, Denk of Kinnik, dan biedt Mijn MindUp ook informatie en modules behorende bij deze behandeling.

Kruimelpad

Op hierarchische volgorde, het laatste element is de huidige pagina